Der var godt opmøde til generalforsamlingen, som blev afholdt d. 10.marts 2020.
Efter generalforsamlingen blev der afholdt en workshop, hvor vi talte om ønsker til fremtidens Jellerødgård.
Hvis du gerne vil oprette en ny arbejdsgruppe, så kom henvend dig til bestyrelsen. Du er mere end velkommen!
Her vil du læse om foreningens og områdets historie. Vi vil gerne have historier fra jer, som kender området eller som har historier liggende.
(klik på et regnskab og en PDF-fil vil blive overført til din PC)
Her kan du hente referatet fra seneste og tidligere generalforsamlinger.
Referat for generalforsamling afholdt 2022
Der blev ikke taget referat af generalforsamling i 2021 (afholdt virtuelt)
Referat for generalforsamling afholdt 2020
Referat for generalforsamling afholdt 2019
Referat for generalforsamling afholdt 2017
Referat for generalforsamling afholdt 2013
Referat for generalforsamling afholdt 2012
Referat for generalforsamling afholdt 2011
Referat for generalforsamling afholdt 2010
Referat for generalforsamling afholdt 2009
Grundejerforeningen Jellerødård har en bestyrelse, som bliver valgt hvert år på generalforsamlingen. Alle grundejere, som er medlem af foreningen kan stille op.
Bestyrelsens for 2023 er:
Foreningens vedtægter kan hentes som pdf her.
§ 1. Foreningens navn er "Grundejerforeningen Jellerødgård".
Foreningens adresse er hos formanden.
§ 2. Foreningens formål er at varetage grundejernes fælles interesser.
§ 3. Berettiget til medlemskab er enhver, som har tinglyst skøde på en grund indenfor foreningens område. En grundejer, som har betalt senest udsendte kontingentopkrævning, er medlem, indtil opkrævning for en ny periode er udsendt og betalingsfristen for denne er overskredet.
§ 4. Foreningen er upolitisk.
§ 5. Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed og er beslutningsdygtig ved simpelt flertal.
§ 6. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts måned. Indkaldelsen sker med 14 dages varsel ved offentliggørelse på foreningens hjemmeside (www.jelleroedgaard.dk) eventuelt suppleret med udsendelse af e-mail eller omdeling af skriftlig meddelelse til medlemmerne.
Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes med samme varsel senest 14 dage efter, at mindst 1/3 af medlemmerne har anmodet bestyrelsen herom, eller når bestyrelsen skønner det nødvendigt.
Forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.
§ 7. Generalforsamlingen ledes efter følgende dagsorden.
1. Formanden åbner generalforsamlingen.
2. Valg af dirigent.
3. Formanden aflægger beretning
4. Kassereren aflægger revideret regnskab.
5. Fastsættelse af kontingent.
6. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer samt to suppleanter.
7. Valg af to revisorer.
8. Behandling af indkomne forslag.
9. Eventuelt.
§ 8. Ved afstemning har hvert medlem én stemme. Afstemning ved fuldmagt kan finde sted. Fuldmagter skal afleveres til dirigenten ved generalforsamlingens begyndelse.
§ 9. Skriftlig afstemning skal finde sted, når mindst 5 medlemmer på general-forsamlingen fremsætter krav herom. Urafstemning skal finde sted, når mindst 10 medlemmer kræver dette, enten på selve generalforsamlingen eller ved skriftlig henvendelse til bestyrelsen forud for generalforsamlingen. Der skal da senest 14 dage efter indkaldes til ekstraordinær generalforsamling i fortsættelse af den ordinære generalforsamling.
En stemmeseddel lægges tilgængelig på forenings hjemmeside - eventuelt suppleret med en udsendelse via e-mail og/eller omdeling til medlemmerne. Stemmesedler skal, når de er mærket 'Stemmeseddel' og forud indsendt/afleveret til bestyrelsen, forblive uåbnede og skal afleveres til den ekstraordinære generalforsamlings dirigent til åbning og optælling. Stemmesedlerne kan dog også afleveres af medlemmerne direkte til dirigenten på generalforsamlingen.
§ 10. Til bestyrelsesposter kan kun vælges medlemmer af foreningen. Bestyrelsen består af 5 medlemmer. Formanden er på valg hvert år. De 4 bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, dog således at 2 medlemmer er på valg hvert år, eventuelt ved lodtrækning.
§ 11. Formanden vælges af generalforsamlingen; bestyrelsen konstituerer sig med næstformand, kasserer og sekretær.
Formanden er forpligtet til at indkalde til bestyrelsesmøde mindst 4 gange årligt, og i øvrigt når to bestyrelsesmedlemmer forlanger dette.
Der skrives referat fra bestyrelsesmøderne.
§ 12. Foreningens regnskabsår er kalenderåret.
Opkrævning af kontingentindbetaling udsendes efter generalforsamlingen. Kontingentet skal være indbetalt senest 15. maj. Restance medfører tab af medlemsstatus.
Det reviderede årsregnskab udsendes til medlemmerne sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.
Foreningens likvide midler skal henstå på bankkonti
§ 13. Foreningens bestyrelse kan optage samarbejde med omliggende grundejerforeninger i spørgsmål af fælles interesse.
§ 14. Ændringer i foreningens love kan kun finde sted efter beslutning på to på hinanden følgende generalforsamlinger.
Det samme gælder spørgsmål om foreningens eventuelle likvidation. Ved likvidation fordeles foreninges aktiver ligeligt mellem medlemmerne.
Copyright © All Rights Reserved Grundejerforeningen Jellerødgård